2012 Wrocław

W dniach 25-27.04.2012 miała miejsce I STUDENCKA KONFERENCJA NAUKOWA w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu, którą organizowało Koło Naukowe TRIP CLUB. Tematem konferencji były „Współczesne metody promocji w turystyce”. W przedsięwzięciu tym wzięło udział około 40 osób z różnych uczelni. Nasze Naukowe Koło Turystyki Hotelarstwa reprezentowały dwie osoby: Mateusz Reszka i Łukasz Szimelpfenig, którzy przedstawili referat pt. „Jak wypromować obiekt cenny przyrodniczo, aby w wyniku działań marketingowych i napływu turystów nie uległ zniszczeniu na przykładzie Wdzydzkiego Parku Krajobrazowego”. Referaty zostały wygłoszone pierwszego dnia konferencji w dwóch sesjach. Mieliśmy również przerwę na krótki odpoczynek oraz posiłek, który został podany w pobliskiej jadłodajni.

Bardzo wiele prezentacji było skupionych wokół promocji Dolnego Śląska, a także woj. lubelskiego, śląskiego, świętokrzyskiego oraz miasta Rzeszowa. Każda z delegacji próbowała jak najlepiej wypromować dane województwo. Odtwarzano także spoty reklamowe o tych województwach/regionach, które były puszczone w obieg przez telewizję oraz drogą internetową.

Podczas wystąpień zostały poruszone zagadnienia takie jak:
- „Social media jako obszar innowacyjnych form promocji w turystyce” jako wykład wprowadzający, który zaprezentowała dr Agnieszka Dejnaka z Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu;
-„Wykorzystanie mediów społecznościowych jako formy promocji w turystyce na przykładzie obiektów techniki województwa śląskiego” (Koło Naukowe Meritum z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach);
-„Formy promocji regionu na przykładzie akcji promocyjnej ‘Lubelskie – smakuj życie!’” (SKNTiR „Globtroter” z UMCS Lublin);
-„Autostop, imprezy autostopowe. Promocja i popularyzacja miejsc odwiedzanych przez autostopowiczów” (Studenckie Koło Naukowe Podróżników z Uniwersytetu Rzeszowskiego-
Wydział Wychowania Fizycznego);
-„Światowe Igrzyska Polonijne w sportach zimowych jako promocja Szczyrku” (Michał Buława z Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Humanistycznej w Bielsku Białej);
-„Karty miejskie jako przykład działań promocyjnych miasta na przykładzie Open Wrocław i Berlin Welcome Card (Koło Naukowe Turystyki „Trip Club” z Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu);
-„Gry miejskie jako narzędzie promocji miast” (Marek Michalak, dyrektor firmy Exploring Events).

Drugiego dnia uczestnicy konferencji wzięli udział w wycieczce do Zamku Książ oraz Parku Miniatur w Kowarach. Należy wspomnieć, iż Zamek Książ jest trzecim, co do wielkości (zaraz po Zamku w Malborku i na Wawelu), największym zamkiem na terenie Polski. W Parku Miniatur natomiast mieliśmy zaszczyt zobaczyć miniatury najbardziej znanych zabytków Dolnego Śląska.

Trzeci dzień konferencji przyniósł wszystkim nieco więcej wrażeń, ponieważ wzięliśmy udział w Grze Miejskiej po Wrocławiu. Zostaliśmy podzieleni na trzyosobowe grupy i każda z grup wykonywała pewne polecenia, po czym szukała kolejnych wskazówek, by dotrzeć do celu. Wygrała oczywiście grupa z Wydziału Wychowania Fizycznego z Uniwersytetu Rzeszowskiego. Podczas tej gry poznaliśmy wiele zabytków Wrocławia.

Ł. S.